Centrum Informacji
Turystycznej
Wisła Plac Hoffa 3, kom. 791 400 485
tel. (33) 855 34 56
Szlaki piesze
Szlaki rowerowe
Trasy spacerowe
Szlak Habsburgów
Szlak architektury
Ścieżki dydaktyczne
Architektura drewniana
Basen
Dyskoteki
Edukacja przyrodnicza
Ekspozycje/ wystawy
Fitness
Forma skalna
Inne/Dziedzictwo kulturowe
Inne/Rozrywka
Inne rozrywki sportowe
Jaskinia
Jazda konna
Kościoły
Kręgle
Muzea i galerie
Natura i ekstremalnie
Paintball
Park i ogród
Park krajobrazowy
Park linowy
Plac zabaw
Pomniki
Rezerwat przyrody/ użytek ekologiczny
Rower
Skate park
Spa
Sporty motorowe
Szkoły narciarskie
Tenis
Teren wspinaczkowy
Trasy narciarstwa biegowego
Wycieczki, szkolenia
Wypożyczalnie sprzętu narciarskiego
Wystawy
Zabytki architektury
Zabytkowe cmentarze
Zbiornik wodny
Koleje linowe
Noclegi
Gastronomia
Położona wśród gór Beskidu Śląskiego Wisła od dwustu już lat przyciąga turystów i kuracjuszy. Początkowo nie było łatwo się tutaj dostać. Dopiero w latach 30. XIX wieku rozpoczęto budowę bitej drogi wiodącej ze Skoczowa przez Ustroń, Wisłę w stronę Istebnej. Na kolejne usprawnienie komunikacyjne trzeba było czekać prawie sto lat. W okresie międzywojennym władze autonomicznego województwa śląskiego Drugiej Rzeczypospolitej postanowiły zrealizować śmiałą inwestycję – linię kolejową do Wisły, a w zamierzeniach aż do Zwardonia. W tym czasie tory kolejowe sięgały tylko do Ustronia. Linię Goleszów–Ustroń uruchomiono w 1888 roku i należała ona wtedy do Kolei Miast Śląskich i Galicyjskich. Budowę linii do Wisły podjęto w latach 20. ubiegłego stulecia. W pierwszym etapie zrealizowano odcinek Ustroń – Ustroń Polana (o długości 6,76 km), który oddano do użytku w roku 1928. Po kilku miesiącach, 10 lipca 1929 roku odbyła się uroczystość otwarcia fragmentu z Ustronia Polany do Wisły Uzdrowiska (o długości 5,74 km). Dalsza budowa, prowadząca w głąb gór, postawiła przed inżynierami trudne wymagania. Dlatego ponad pięciokilometrowy odcinek do Wisły Głębce ukończono dopiero w 1933 roku i, niestety, nie został już później przedłużony. Skalę wyzwań, z którymi zetknęli się budowniczowie w Wiśle, doskonale unaoczniają dwa potężne, żelbetowe wiadukty - pierwszy nad Doliną Dziechcinki i drugi w Łabajowie. Wiadukt w Dziechcince ma trzy przęsła, długość 68,60 m i wysokość (od torowiska do drogi) 12,50 m. Zaprojektowali go Stanisław Saski i Tadeusz Mejer, wykonała zaś, w 1932 r., firma Ksawerego Goryanowicza.